Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Therese Olsson - 3 mars 2010 21:04

       


Sagan om mig och chiquita! haha nejdå! (sammanfattning)

Chip var den första hästen jag hjälpte till att rida in, hon va lite bökig så jag blev lite smått rädd för henne!  

Jag red på alla möjliga hästar i stallet och även chip när J hade ridit till henne lite så jag kunde rida på henne i skogen! jag var 11 då..

Aja, så vi lullade väll runt i skogen och jaa, jag fastnade inte direkt för henne, eller jag tänkte inte så mycket då!

Under den tiden så tränade jag och tävlade lite smått på chips mamma Mira som nu står på Gimo RK!


Jag och mira blev ett tillsammans, då åkte jag med en transport från ett annat stall ca 2 km ifån mitt stall så jag skrittade dit och hem, jag har många fina minnen med Mira, när vi skrittade hem från de andra stallet i månskenet! <3 saknar de..


Sen en vacker dag så kom pappa upp till mig när jag satt vi datan och sa, gå in på blocket! för jag och mamma tycker att du ska ta hand om en egen häst nu och inte om alla andras hela tiden(haha min pappa e cool..)

Jag tror inte riktigt de kopplade först!! satt helt apatisk och kollade in i datan! pappa lämnade mig då typ, haha och gick ner till mamma i köket! haha.. Så jag röck tag i telefonen och ringde till min vän tove och skrek / grät tror jag och berättade nyheten! sen till J (min tränare och vän!) och hon sa att hon redan visste och att de hade vart hur svårt som helst att hålla sig! Underbar lycka!


Sen velade jag mellan massa hästar.. då tyckte man ju allt var bra och allt va så sött så sött! så pappa orkade inte och tog saken i egna händer litegrann! och sa att vi kan ju köpa chip! Jag va väll på idén och tänkte inte på att jag var 12 år och skulle utbilda en unghäst!

Men jag klarade det! med hjälp från J såklart!!


jag och chip tävlade vår första tävling i gimo, två banor, 60-70!

I vår har vi mål på 1.10 hon är en underbar ponny.. och det kommer kännas i hjärtat att sälja min bebis i sommar! ska se till att hon kommer till en söt tjej som kommer satsa på henne! för Chip är en otrolig ponny.. hon ska få ett bra hem och utvecklas och komma långt! för de kan hon! 

Jag är lycklig som har fått vara med henne de här tre åren och kämpat mot motgångarna, och varit ute och busat i skogen och levt livet!

Vi kan varandra innantill! 

 Jag älskar dig!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


klicka på länken under så får ni veta mer!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards