Alla inlägg under januari 2010

Av Therese Olsson - 31 januari 2010 17:52

Det fortsätter ju bara!  det snöar slutar snöar slutar och åter igen snö snösnöööööööööö!


Alex har just åkt hem.. tomt värre!


I morgon har vi beep test på sporten, berättar hur det gick sen!


Torsdagens lektion gick great! Hoppade 1.20 och J sa att de gick med lätthet..


Jag hade morgon i morse i stallet  och pappa följde med, Han är bäst!


Lite lååååttipsss!

katy perry ft Timbaland - If we ever meet again

J-son - Heead in the sky

Keri hilson (stavas?) - I like

Owl city - fireflies

Jay Z - empire state of mine 

Av Therese Olsson - 27 januari 2010 19:44

Hej kära ni!

Vilket väder va?

Burr va kallt det va att rida idag.. eller kanske inte kallt.. men jävligt drygt. såg ju inte ett skit! Jag fick lite dåligt samvete när jag tog chiquita från boxen när hon precis kommit in från kylan.. Men inget väder stoppar oss. hah yeah right.

Nu ska jag strax springa ner och äta kvällsfika och kolla på roomservice med pappsi!

Lite låttips:

Videophone - beyonce och lady gaga

Crawl - chris brown

One  - Mary J blige och U2

The man who can't be moved - The script

kom änglar - lars winnerbäck

free falling - John mayer

breath me - sia

we belong together - gavin degraw

Lite gamla och nån enstaka ny låt!

lyssnar även på Eminem när jag springer, bra pepp!

 

puss och kram

/Therese'

:D

Av Therese Olsson - 25 januari 2010 14:45

Hej snabb uppdatering nu då!!

Sitter just i skolan, ska sluta nu så full rulle till stallet, rida!! :)

very fun!

Sen blir det hem äta och iväg till gymmet med pappsi!

Hörs kära ni! <3

/Therese'

Av Therese Olsson - 24 januari 2010 19:48

Jag fick för mig att vara lite duktig denna kväll och ställde mig och gjorde en av mina berömda smoothie's

Haha nej, inget svårt direkt, man tar bara frukterna man har hemma och " schoffar " ner de i en bytta, tar stavmixer och vips!

I min hade jag "temat" C vitamin!


2 kiwi

1 pressad apelsin

1 banan

1/2 dl fryst bär blandning ( Hallon blåbär )

In i kylen tio min! så blir de friskare!


anledningen att jag pressar apelsinen är för att om man kör klyftorna i stavmixer så blir de bara grötigt!


Att apelsin är de som har mest c vitamin i sig är en myt!

Kiwi vinner med hästlängder!

Blåbär är grymt också förresten!

Så nu ska jag njuta åt min lite nerkylda smoothie och kolla på handboll!

Sov gott!

/Therese'

 

 

  

  

Av Therese Olsson - 24 januari 2010 14:31

Hej!

nu känns det som om jag kan slappna av lite..

vaccination och mätning för chiquita.. snacka om nervöst.

Men hon hamnade på 147,8 cm. Jag jublade typ för jag blev så glad!

Nu har hon fått stå lite för vaccinationen, men i morgon blir det andra bullar. vanlig vecka!


Jag mår illa... Hörs!

Puss och kram!

/Therese'


If we crawl
'till we can walk again
And we'll run
Until we're strong enough to jump
And we'll fly
Until there is no end
So let's crawl...crawl....crawl
Back to love

Av Therese Olsson - 20 januari 2010 09:42

Hej!

Asså jag kan spy på vädret just nu.. typ tung luft och bara grått!

Nu sitter jag på engelskan.. elr vi har en vikarie så de är hur slappt som helst! me like. är klar så behöver inte ha dåligt samvete!

Sen tyska, So, Lunch, Matte sen vänta en h på bussen.. om jag inte ska gå typ? hade vart skönt å komma lite tidigare till stallet. men jag kommer dö, har Ugs på mig så kommer halka typ 95 ggr!


Det blev ett missförstånd mellan mig och hovslagaren igår så nu ska jag stå och brodda i själv, GREAT! tummen upp.

nej nu gick alla så hejdå!

/Therese'


Av Therese Olsson - 19 januari 2010 19:33

Hej igen då då!

Snart ska jag springa ner och kolla mitt favorit program med pappa, Mästarnas mästare heter de!

Jag älskar de.. när dom sitter och kollar på filmer om deras karriär!

Man får sån härlig känsla av programet!


Idag var jag och jempa ute och red på en underbar galopp sträcka, helt sjukt asså.. får typ lycko känslor av att rida där.. jag vet geek som fan haha.

Tränings tips till häst!

Om ni inte har ridhus så är det  iaf för mig väldigt viktigt att åka iväg och träna 1 gång i veckan!

Alla tror att på vintern kan man slö rida, men tänk att vintern är ju faktiskt viktig för att bygga upp muskler och kondition för tävlings säsongen!

Det spelar ingen roll om man har dressyr häst eller hopp, en dressyr häst bygger perfekta ben muskler m.m av att galoppera i djup snö, lättare att göra piruetter då! haha!

Och hopphästens bakbens muskler för att hoppa 1.60

Nej skämt men ni fattar poängen!

Jag gör samma sak i början av vintern, börjar slöa till, kallt och jockigt ni vet.. Men kylan får oss att veta att vi lever! och den är faktiskt inte så farlig om man har de rätta kläderna! Visst det behöver inte vara 25 minus men!

Så komigen nu! Börja inte slöa till de nu på vintern för snart är de tävlings säsong och att börja och sätta igång dom sent så blir det bara stressigt och kanske för hårt för hästen att bara gå i hådr träning till tävlingarna. Låt dom vila någon vecka kanske men sen att ni strävar efter att hästen är i bra grund kondition..

Och ni som har ridhus! sluta harva runt! ut i skogen med er! hästarna älskar det jag lovar och får glimten i ögat!!

Se till att ni övar lite i skogen också, typ gör halt, lite skänkelvikning fram och tillbaka över vägen, öka minska osv!


Puss och kram.

/Therese'



Av Therese Olsson - 19 januari 2010 19:18

Hej alla få men enormt betydelsefulla läsare! <3

Här kommer det lite mysiga bilder från min och alex svettiga/mysiga vinter promenad i djupsnö på plöjd åker(när den är helt knölig!)


 ser våra spår som vi gjorde på dit vägen :) sen skulle vi tillbaka, ända bort till träden och lite till    haha de va kul



Sen fick alex någon knäpp idé att klättra upp i ett träd som va avsågat på mitten! :O

  1

 2

     UPPE   

   Du har nått som ingen annan har, du är så underbar! Jag är så glad att du är min!

    Alex efter mitt patetiskt försök att snömurra hnm.. Jag va körd hah!

Presentation


klicka på länken under så får ni veta mer!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards